Saturday, September 13, 2014

aku kuat?

Kuat? sekuat mana orang tu, segagah dan setabah mana ada masa dia akan kecundang. Ya, sebab namanya pun manusia. Mana ada manusia yang sempurna. Siapa yang tak pernah kecewa dalam hidup ni? yang berbeza adalah jenis kecewanya. Samaada dari segi perhubungan, pelajaran, kawan, dan macam-macam lagi.

Aku pun tak lari dari kecewanya ni. Ikutkan hati, aku nak putus asa. Mujur ada yang memahami dan menasihati. Tak kurang juga yang mencemuh. Itulah keseimbangan. Baik dengan buruk. Saling memerlukan. Aku tak boleh langgar keseimbangan tu. Cuma aku yang kena terima dan maju ke depan walaupun peritnya nak berdiri tu,hmmm. Ya Allah, tuhan saje yang tahu.

Aku yang lupa usaha diiringi dengan tawakal. Aku berserah pada Tuhan. Dia maha Mengetahui sesuatu yang berlaku. Moga dipermudahkan.

No comments:

Post a Comment