Friday, October 10, 2014

Senyum


Apa kaitan dengan pos aku kali ni? Simple je. kau senyum kat orang, InsyaAllah mood orang tu akan berubah walau cuma secebis.

 Kuasa senyum ni tak dapat aku nak bincangkan sangat sebab aku bukan la profesor y mengkaji pasal senyum ni. Aku coret berdasarkan pengalaman aku.

Selagi aku boleh senyum aku akan senyum. Sebab kita tak tahu apa akan jadi. Senyum tu positifkan kita. Kadang2 korang mesti perasan bila kita dah senyum kat stranger, boleh pulak die pandang semacam kan. Benda yang baik buat apa nak malu. Biarkan sahaja.
Kesimpulannya, senyumlah cik abang/kakak manis ok?

Kadang2 ada yang bertanya, senyum aje kau ni kan? macam takde masalah. Cuba bayangkan kalu muka aku tu menunjukkan 1001 masalah yang aku hadapi. bukan dengan aku je yang berkerut, y tengok muka aku pun join sekali kerut dahi dengan aku.

Nak cakap aku selalu senyum pun tak, tapi selagi boleh aku akan senyum. Aku cuba nak sembunyikan pahitnya kehidupan. Bak kata orang "hidup ni macam aiskrim, nikmatilah ia sebelum cair"



No comments:

Post a Comment